دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵

تبلیغات کلیکی در تلگرام

شاید از قبل با مفهوم تبلیغات کلیکی در وب‌سایت‌ها آشنا شده باشید. اما هم‌اکنون می‌خواهیم در مورد مفهوم تبلیغات کلیکی و از آن مهم‌تر تبلیغات کلیکی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی صحبت کنیم.

در ابتدا در مورد مفهوم تبلیغات به ازای کلیک و یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌خواهیم صحبت کنیم.

پرداخت به ازای کلیک یا PPC به یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیک مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کند. شما هنگامی به ازای هر کلیک، مبلغی پرداخت می‌کنید که شخصی به یکی از محصولات و یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید، نیاز داشته و روی تبلیغات شما کلیک کند.

ادامه مطلب در ویکی‌پدیا

پس تا اینجا می‌توان دریافت که در تبلیغات کلیکی، شما هزینه‌ای بابت نمایش تبلیغات خودپرداخت نمی‌کنید، بلکه به ازای ورودی‌های خود از طریق کلیک کردن بر روی تبلیغات هست که هزینه پرداخت می‌کنید. پس خیلی می‌تواند هدفمندتر و مقرون‌به‌صرفه تر از تبلیغات ثابت باشد.


روش‌های PPC

به‌صورت کلی ۲ روش در تبلیغات کلیکی وجود دارد. یکی کلیک به ازای مبلغی ثابت و دیگری به‌صورت مزایده‌ای هست.

PPC با نرخ‌ثابت

در این روش تبلیغ‌دهنده و نمایش‌دهنده تبلیغ با یکدیگر بر روی مبلغ خاصی به ازای هر کلیک توافق می‌کنند. درنتیجه تبلیغ‌دهنده به ازای تعداد کلیک‌های مصرف‌شده مبلغ خاصی را به نمایش‌دهنده پرداخت می‌کند.

PPC با نرخ مزایده‌ای

این روش که هم‌اکنون توسط گوگل و بسیاری دیگر از آژانس‌های تبلیغات کلیکی در حال اجرا هست، به این صورت هست که نمایش‌دهنده مبلغ پایه‌ای را برای هر کلیک مشخص می‌کند. سپس تبلیغ دهندگان به‌صورت مزایده‌ای مبالغ موردنظر خود را پیشنهاد می‌دهند. نمایش‌دهنده نیز هرکسی مبلغ بیشتری را مشخص کرده باشد در اولویت قرار می‌دهد. تولگرام از این شیوه استفاده می‌کند.

مزایای تبلیغات کلیکی:

مهم‌ترین مزیت این روش این است که به ازای نمایش تبلیغات هزینه پرداخت نمی‌کنید بلکه به ازای کلیک‌های ورودی هزینه پرداخت می‌کنید. از دیگر مزیت‌های آن انتخاب هدفمندی‌های گوناگون بر اساس موضوع و دیگر موارد هست. علاوه بر آن گزارش کامل نتایج تبلیغات را در اختیار خواهید داشت و بر مبنای تجزیه‌وتحلیل نتایج می‌توانید اثربخشی تبلیغات خود، نوع طراحی برای کمپین‌های بعد، انتخاب موضوع و .... ر ا مورد تجدیدنظر قرار دهید.