دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵

نکاتی در طراحی پست‌های تبلیغاتی

طراحی مناسب پست‌‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین عناصر در تأثیرگذاری تبلیغات شما  است.

در زیر به نکاتی کوتاه و کوچکی در طراحی پست‌‌های تبلیغاتی  اشاره‌کرده‌ایم:

  • در طراحی پست‌‌های تبلیغاتی، از رنگ‌های تند و پررنگ استفاده کنید. عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام، یکی از نکات منحصربه‌فرد، در طراحی پست‌‌های تبلیغاتی است.
  • پست‌‌های تبلیغاتی باید، توسط پیامی کوتاه و تأثیرگذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند. پیام نوشتاری پست‌‌های تبلیغاتی  شما نباید از 15 یا 20 کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک پست‌‌های تبلیغاتی خوب به‌حساب نمی‌آید.
  • موضوع پست‌‌های تبلیغاتی ، باید در همان لحظه اول نگاه، برای مخاطب قابل‌فهم باشد و تفاوت پست‌‌های تبلیغاتی  با پوستر در همین‌جاست. زیرا شما در طراحی پوسترها، مجاز هستید که از عناصری استفاده نمایید که شاید چند ثانیه ذهن مخاطب را به خود جلب نماید و تحلیل موضوعی در ذهن خود کند تا به پیام و هدف پوستر پی ببرد و گاهی همین امر موجب برتری‌ات یک پوستر تبلیغاتی به یک پوستر غیر تبلیغاتی می‌شود (که اصطلاحاً به آن می‌گویند استفاده از تصاویر بی‌ربط اولیه)، اما در پست‌‌های تبلیغاتی، موضوع و پیام هرچه سریع‌تر منتقل گردد، اثرگذاری و هدف از آن بیشتر به دست می‌آید.
  • عناصر موجود در پست‌‌های تبلیغاتی  شامل احتمالاً لوگو یا آرم و نام شرکت یا کمپانی مربوطه است. شعار تبلیغاتی یکی از برگ‌های برنده در طراحی پست‌‌های تبلیغاتی‌ است و گاهی سرنوشت تبلیغات را رقم می‌زند و سایر المان‌های فرم و تصویر به‌کاررفته در پست‌‌های تبلیغاتی باید چشم فریب باشد.
  • برای طراحی پست‌‌های تبلیغاتی، می‌توانید نگاهی به تبلیغات دیگران بیاندازید و از آن‌ها الهام بگیرید.
  • در پست‌‌های تبلیغاتی،  استفاده از عبارات "اینجا را کلیک کنید" شاید قدری تکراری و کلیشه باشد، عبارات شما برای دنبال کردن پست‌‌های تبلیغاتی  توسط بازدیدکننده، باید گیرا و وسوسه‌برانگیز باشد.
  • گرچه انیمیشن و تصاویر متحرک، می‌تواند یکی از جاذبه‌های پست‌‌های تبلیغاتی باشد اما از آن‌جا که اکثر کاربران گزینه دانلود خودکار را برداشته‌اند، ویدیویی شما به‌صورت پیش‌نمایشی تار درمی‌آید که طبق تجربه، کم‌تر کسی با کلیک روی این ویدیو حجم اینترنت خود را مصرف می‌کند. ازاین‌رو اکید توصیه می‌شود که از ویدیو و انیمیشن استفاده نکنید زیرا اثربخشی تبلیغاتتان را شدیداً پایین می‌آورد.