چهارشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

چرا از تبلیغات تلگرامی جواب نمی‌گیریم؟

عده‌ای از تبلیغ دهنده‌ها نکات اساسی تبلیغ در تلگرام را نادیده گرفته و درنتیجه از تبلیغاتشان اثر مطلوب را دریافت نمی‌کنند. در این مقاله نکاتی که باعث می‌شود تبلیغ در تلگرام اثر مناسب را نداشته باشد بررسی می‌کنیم.

تبلیغات بر اساس نمایش یا زمان

درصد بسیاری از تبلیغاتی که در تلگرام انجام می‌شود، به‌صورت تعداد نمایش یا زمانی است. این نوع تبلیغات ریسک بالایی دارد. زیرا کانالی که تبلیغ را نمایش می‌دهد هیچ‌گونه تضمینی برای انجام هیچ عملی (مانند کلیک) را به شما نمی‌دهد. در این‌گونه از تبلیغات، شما باید در هر حالت هزینۀ کل تبلیغ را پرداخت کنید، چه پاسخ لازم را دریافت کنید و چه هیچ نتیجه‌ای نگیرید. اما در شیوۀ تبلیغات کلیکی، شما فقط به ازای کلیک‌های یکتا هزینه را پرداخت می‌کنید.

قیمت نامناسب

اکثر افراد برای شروع با حداقل تعداد و حداقل قیمت تبلیغشان را ثبت می‌کنند تا در صورت دریافت نتیجه مناسب هزینه و تعداد را بالا ببرند. اما از آن‌جا که سیستم قیمت‌گذاری در تولگرام به‌صورت مزایده‌ای است گذاشتن قیمت پایین به معنی دیرتر انتخاب شدن تبلیغات و اثربخشی پایین‌تر است. بنابراین برای گرفتن حداکثر نتیجه بهتر است که همیشه بالاترین قیمت را انتخاب کنید.در این پست به نکاتی در مورد تعیین بهترین قیمت اشاره شده است.

تجزیه‌وتحلیل نکردن نتایج

تعدادی از تبلیغ دهنده‌ها تنها به ثبت تبلیغ اکتفا می‌کنند و نتایج و آمارهای تبلیغ را تجزیه‌وتحلیل نمی‌کنند. این کار باعث می‌شود که نقاط قوت و ضعف تبلیغ را متوجه نشود. در تجزیه‌وتحلیل نتایج باید بررسی کنید که چه موضوعات و چه کانال‌هایی، در چه زمان‌هایی بیشترین بازخورد را به شما داده‌اند.

گروه مخاطبین را صحیح انتخاب نکردن

یکی از اشتباهات دیگر تبلیغ دهنده‌ها تبلیغ گروه مخاطبین را به‌درستی انتخاب نکردن است و این موضوع هم شامل کم انتخاب کردن موضوعات می‌شود و هم زیاد انتخاب کردن. در بسیاری از زمان‌ها به نظر می‌‌آید موضوعی با گروه‌هایی بی‌ربط است اما اگر دقیق نگاه کنیم ارتباط‌های قوی بین موضوع تبلیغ و موضوع گروه را مشاهده می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال تبلیغ لباس مردانه در گروه زنان و یا آشپزی به نظر اشتباه می‌آید، اما در نزدیکی مناسب‌های خاص مانند روز مرد شاید بهترین انتخاب گروه‌های با موضوعات زنانه باشد. 

طراحی نادرست تبلیغ

طراحی درست تبلیغ در اثربخشی تبلیغ نقش به سزایی دارد. اگر همه نکات یک تبلیغ خوب را رعایت کنید اما در طراحی تبلیغتان وسواس کافی را نداشته باشید به‌هیچ‌وجه نتیجۀ قابل‌قبول را نخواهید گرفت، زیر این مهم‌ترین چیزی است که توجه مخاطب را به تبلیغ شما جذب می‌کند. در این پست نکاتی برای طراحی تبلیغ مناسب معرفی‌شده است.

غیر جذاب بودن و پایین بودن اعضای گروه اصلی

وقتی‌که شما همۀ نکات فوق را رعایت کرده باشید و تعداد زیادی کلیک به سمت کانال (یا سایت) شما روانه شود، اما کانالتان مطالب خوب و جذابی نداشته باشد یا تعداد اعضایتان آن‌قدر پایین باشد که مخاطب کانال شما را نامعتبر بداند، تبلیغات اثر خاصی در افزایش ماندگار کانال شما نخواهد داشت. بهتر است اول به کیفیت مطالب کانالتان بپردازید و بعد تبلیغات را شروع کنید.