چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶

۴ نکته از روان‌شناسی برای افزایش ممبر کانال تلگرام

روان‌شناسی کمک می‌کند تا  رفتار کاربران را پیش‌بینی کنید. مدیران کانال‌های تلگرامی با پست‌ها به کاربرانشان نفوذ می‌کنند. پس اصول جذب‌کننده کاربر فقط برای پست‌های تبلیغاتی نیست بلکه باید آرام و پایدار در تمامی پست‌های کانال تلگرام رعایت شوند تا مخاطب با برند، محصول و کانال شما خو بگیرد، طوری که هیچ‌گاه از آن خارج نشود. شاید آرمانی به‌نظر بیاید اما علوم انسانی مانند روان‌شناسی جذب مخاطب را آسان‌تر و پیش‌بینی پذیرتر می‌کنند. برای خواندن ۴ نکته از روان‌شناسی برای افزایش ممبر کانال‌های تلگرام با ما همراه باشید.

نکته ۱. بدون عکس و رنگ هرگز !!

- در هر شبکه اجتماعی‌ای، از فیس‌بوک گرفته تا اینستاگرام و تلگرام، عکس اولین چیز و دروازه ورود مخاطب و ممبر به پست شماست. عکس باید آنچه در پست می‌خواهید بگویید را بیان کند. این نکته در عمل یعنی هنگام انتخاب عکس به سمبل‌ها و آنچه برای مخاطبان تداعی می‌کنند، دقت کنید؛ مثلا، یکی از سمبل‌هایی که به کار کانال تلگرام فروش لباس می‌خورد، مکان‌هایی در عکس است که معمولا در آن مکان‌ها آدم‌ها آن لباس خاص را می‌پوشند. همچنین در عکس پست کانال باید نمادها و اموری به‌کار رفته باشد که با حوزه فعالیت و کار کانال مرتبط است و مرتب آن را تداعی کند.

عکس پست شما، به‌خصوص در پست تبلیغاتی، باید طوری باشد که در میان انبوه عکس‌ها و پست‌هایی دیگر، وقتی مخاطب با شصتش صفحه کانال را بالا و پایین می‌کند، ناگهان چشمش را خیره کند. چینش اشیاء در عکس و کنارهم قرارگرفتن رنگ‌ها به این نکته کمک می‌کند.

- رنگ‌آمیزی لوگوی خود را طوری انتخاب کنید تا به امضایی در تمامی پست‌های شما در کانالتان تبدیل شود. حال و هوای رنگ‌آمیزی لوگو باید تداعی کنندۀ محصولات شما باشد، مثلا رنگ‌هایی که سبب ترشح آدرنالین می‌شوند برای کمپانی گردشگری مناسبند. همان رنگ‌آمیزی را آن قدر در پست‌هایتان به‌کار برید تا کاربران همین که یک پست را دیدند بفهمند برای کمپانی شماست.
 

نکته ۲. کلمات گوش تیز کن!

بعد از جور کردن عکس خوب، شما می‌مانید و کلمات. چند دسته کلمات هستند که به‌محض شنیدن و خواندنشان در کانال شما، گوش مخاطب تیز می‌شود: 

۱. کلماتی که حالت اغراق‌آمیز عواطف آدمی را بیان می‌کنند؛ ناامیدی زیاد یا سرزندگی زیاد، خوش‌بینی زیاد یا بدبینی زیاد. 

۲. کلمات پرسشی و شرطی؛ وقتی آدم‌ها کلماتی مثل، چگونه، هرگاه، اگر، وقتی و چه چیز را می‌شنوند مطلب را دنبال می‌کنند.

نکته ۳. خود را شریک معمول‌ترین احساس‌های مخاطب کنید

ای مدیران کانال تلگرامی چه بخواهید چه نخواهید با هر پست شما، حتی تخصصی‌ترین مطلب، احساسی به مخاطب دست می‌دهد. پس باید در پست خود به یک نحوی، خود را شریک معمول‌ترین احساس‌های مخاطب کنید. مثلا از تکه کلام‌هایی که مخاطب هنگامی که با فعالیت کانال شما سروکار دارد، می‌گوید، استفاده کنید.
 

نکته ۴. به هر نحوی شده از مخاطب کانال حرف بکشید.

حتما در متن پست‌هایتان سؤالی را مطرح کنید. در آخر پست‌هایتان عقاید گروه‌های مخالف و موافق یک موضوع را با پرسیدن سؤال‌هایی قلقلک دهید.