چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶

تبلیغات کلیکی در تلگرام و خاص بودن تولگرام

مدتی قبل و حتی همین روزها هم معمول‌ترین روش تبلیغات در تلگرام، تبلیغاتی‌اند که به‌ازای نمایش آن‌ها، تبلیغ‌کننده باید همه پول را بپردازد. این روش از تبلیغ مشکلاتی برای مدیران کانال تلگرام ایجاد می‌کند:

۱. محدودیت مالی و زمانی
این تبلیغات در بازه زمانی خاصی در کانال تبلیغ‌گیرنده قرار می‌گیرند. یعنی ملاک پرداخت پول در این کانال‌ها علاوه‌بر شهرت و تعداد اعضایشان، زمان نمایش تبلیغ نیز هست. این باعث می‌شود مدیران کانال تلگرام نتوانند یک جریان تبلیغی مداوم داشته‌باشند و با آن خود را معرفی کنند بلکه مدام باید بابت تبلیغات ساعتی پول بپردازند. 

۲. صرف وقت زیاد برای تبلیغ
برای گرفتن و یا نمایش‌دادن تبلیغ باید با ادمین‌های مختلف سروکله بزنند.

۳. نبود هیچ تضمینی برای تبلیغات
هیچ آنالیزی از تبلیغات وجود ندارد. مدیران کانال تلگرامی نمی‌توانند بفهمند آیا تبلیغاتشان مفید بوده؟ ورودی‌ای برای سایت یا کانال‌شان داشته؟ برای همین مجبورند تعداد تبلیغات را فقط زیاد کنند بدون اینکه تبلیغاتشان مخاطبان خاصی را هدف بگیرد و بخواهد آن را جذب کند؛ خبری از تبلیغات هدفمند نیست.  

این مشکلات تبلیغات در تلگرام را تقریباً به تبلیغات سنتی و یا تراکتی تبدیل کرده‌است. 

مشکلاتی شبیه به این بود که تبلیغات کلیکی یا همان ppc را در اینترنت پدیدآورد. چند وقتی است که تبلیغات کلیکی در تلگرام نیز فراهم شده‌است. مزیت تبلیغات کلیکی این است که مدیر کانال تلگرامی به‌ازای هر ورودی‌ای که از آن تبلیغ بگیرد پول پرداخت می‌کند. با خاطری آسوده، یک جریان تبلیغی مداوم بدون تقلا برای تمدید یا بالا و پایین بودن قیمت، برای کانال تلگرامی فراهم می‌شود. در تبلیغات کلیکی شما مخاطب را درست به جایی که می‌خواهید هدایت می‌کنید. اما همچنان مشکل سروکله زدن با تبلیغ‌گیرنده و کانال تلگرامی‌ای که باید در آن تبلیغ گذاشته‌شود و همچنین مشکل نبود آنالیزی از بازخورد تبلیغ باقی است. کم‌کم سایت‌هایی پیدا شدند که ناشر تبلیغات کلیکی‌اند. یعنی سعی می‌کنند با واسطه شدن میان تبلیغ‌گیرنده و مدیر کانال تلگرام، مشکل دوم و سوم را حل کنند. اما باید مراقب بود هر ناشر یا واسطه تبلیغ کلیکی در تلگرام نمی‌تواند مطمئن باشد؛ چرا؟ 

۱. کلیک‌های تقلبی و ربات‌ها
هر سرویس ارائه دهنده تبلیغات کلیکی اول از همه باید به شما اطمینان دهد که چگونه حمله‌های کلیکی ربات‌ها را از هزینه پرداخت جدا می‌کند و آن‌ها را تشخیص می‌دهد. حتی معتبرترین شرکت‌ها به‌خاطر کلیک‌های تقلبی در Google Ads زیان دیده‌اند. 

۲. تجزیه و تحلیل لحظه‌ای تبلیغات
ناشر تبلیغات تلگرامی باید بتواند آمار و بازخورد تبلیغات یک کانال تلگرام را به‌صورت لحظه‌ای یا همان realtime در اختیار مدیر کانال تلگرام بگذارد.

۳. تبلیغات موضوعی
تبلیغاتی که از موضوع کانال تلگرام‌تان دور باشد سبب ریزش اعضا و ممبر کانال می‌شود، ارائه‌دهنده تبلیغات در تلگرام، باید تبلیغات را برای مدیران کانال تلگرام موضوع‌بندی و دسته‌بندی کند.

۴. حفظ وقت بیشتر
یکی از مشکلات مدیریت کانال تلگرام این است که تبلیغ گرفتن و تبلیغ گذاشتن وقت زیادی از مدیر کانال می‌گیرد.   

در تولگرام همه ویژگی‌های که گفته‌شد رعایت شده‌اند، به‌خصوص که مدیریت کانال تلگرام و تبلیغ و کسب درآمد هر دو در یک پنل انجام می‌شوند و تبلیغات دسته‌بندی موضوعی دارند.