دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶

نوجوانان چه محتوایی را بیشتر دنبال می‌کنند؟

افرادی که بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ به دنیا آمدند نسل نوجوانند و یا آرام‌آرام نوجوانان آینده را می‌سازند. خاصیت مشترک آن‌ها را در چند کلمه می‌توان خلاصه کرد: پُرتنش، جهانی‌شده، هشیار، دارای هویتی خام و شکل‌نگرفته، قانون‌گریز و مهم‌ترین ویژگی که موضوع امروز این مطلب است، یعنی گذران دوره رشد همراه با تکنولوژی؛ چیزی که سبب می‌شود نوجوانان را بومیان تکنولوژی بنامیم. آن‌ها با اینترنت پُرسرعت، گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بزرگ می‌شوند. 

خود نوجوانان فکر می‌کنند که تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی و آزارهای اینترنتی (Cyber-bullying) بیشترین تأثیر را بر نسل آن‌ها خواهد داشت. 


۶۲ درصد این نسل، راحت‌ترند احوالات خود را دیجیتالی بیان کنند تا رودررو. ۵ شبکه اجتماعی که آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنند به‌ترتیب: ۷۹ درصد یوتیوب؛ ۷۸ درصد فیس‌بوک؛ ۶۹ درصد اینستاگرام؛ ۶۸ درصد اسنپ‌چت و ۴۹ درصد توییتر.

۷۱ درصد سرگرمی نوجوانان به‌اشتراک گذاشتن ویدئوست که یک‌سوم آن از موبایل دیده می‌شود. درنتیجه ارائه یک سرویس کاملا متناسب با موبایل، در پلتفرمی که مخصوص آن‌هاست؛ ارتباط مستقیم را ممکن می‌کند و سرگرم‌کننده است یکی از ضروری‌ترین چیزها برای برندهایی است که هدفشان این نسل است. نوجوانان روزی ۶۸ ویدئو می‌بینند؛ آن‌ها در دسته‌بندی محتواها خیلی سریع‌تر از قبلند. ۵۲ درصد از نوجوانان حاضرند همه یک ویدئو را ببینند اگر آن‌ها را بخنداند.


معنای بازتر و منعطف‌تری از هویت میان نوجوانان در جریان است. یک‌سوم از آن‌ها باور دارند که هم‌سن‌هایشان همه مثل همند و برابرند. گرایش‌های زیادی به مشارکت در کمپین‌هایی مثل کمپین مبارزه علیه خشونت با سیاه‌پوستان و یا حقوق زنان دارند. اما این معنای خام از هویت را باید در کنار این گذاشت که از هر ۵ نوجوان یکی از آن‌ها اکانت ناشناس یا همان فیک در اینستاگرام دارد تا هر نوع ویدئو و عکسی را که می‌خواهد بگذارد و دغدغه لایک‌ها و یا نسبت فامیلی را نداشته باشد.