جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

۱۱ کلمه که اعتماد کاربر را به پست‌های وبلاگ افزایش می‌دهند

گذشته از این نکته که صرف وجود وبلاگ در وب‌سایت، اعتماد کاربران را افزایش می‌دهد؛ مهم‌ترین چیز که سبب می‌شود کاربران به پست‌های وبلاگ شما اعتماد کنند و نفرات بیشتری به آن لینک دهند کیفیت محتواست. 

ثابت شده که یازده عبارت باعث افزایش اعتماد به پست وبلاگ شما می‌شوند. اما فقط کمک می‌کنند پس نباید تمام بار اعتمادسازی و کیفیت پست وبلاگ را بر دوش این عبارت‌ها بگذاریم:

۱) اعتماد

عجیب نیست که برای اینکه کسی به شما اعتماد کند، کم‌ترین کار این است که بگویید «به من اعتماد کن!». در چند حالت می‌شود از این کلمه استفاده کرد: 

بیان اینکه مخاطبان به چه چیز باید اعتماد کنند: «به تحقیقات ما اعتماد کنید» یا « به داده‌های ما اعتماد کنید». 

به‌صورت صفتی از کسب‌وکار شما: «ما قابل اعتمادیم» یا «همه به ما اعتماد می‌کنند».

۲) قیمت منصفانه

هنگام خرید، یکی از سؤال‌های مهم مشتریان این است که آیا قیمتی که می‌پردازند، می‌ارزد یا نه. باید بتوانیم بنویسیم که قیمت گذاشته‌شده منصفانه است. بیان چنین عبارتی ۷ درصد اعتماد کاربران را افزایش می‌دهد.

۳) توجه

با اینکه خوانندگان بیشتر پذیرای مطالبند و حضور فعالی در محتوا ندارند، اما همان‌طور که در این پست باهم خواندیم، نوشته‌ای عالی است که به مخاطب حس باهوشی، ارزشمندی و احترام بدهد. به‌کاربردن کلمه توجه در انتقال چنین حسی به مخاطب مؤثر است.

۴) رفتار عادلانه

این عبارت به همان دلائلی که برای کلمه توجه گفته شد، باعث افزایش اعتماد کاربر تا ۲۰ درصد می‌شود. تنها گرافیک‌های جذاب نیست که تجربه کاربری خوب به دنبال دارد. این نوع عبارت به شکل‌گیری کاربرمحور بودن و ارتباط مستقیم با کاربر کمک می‌کند.

۵) کیفیت

کلمه کیفیت اطمینان خاطر می‌آورد. زیرا پس از صحبت از قیمت در مطالب وبلاگ، صحبت کردن از کیفیت است که در استفاده از هرچیز برای مخاطب مهم است و قرار است با به‌کاربردن این کلمه و القای باکیفیت بودن محصول و خدمت و محتوای ارائه‌شده جلوی حس بدی را که مخاطب می‌ترسد از بی‌کیفیتی نصیبش شود، بگیریم.

۶) شایستگی

بیشتر از هر کلمه دیگری، برای اعتمادسازی مفید است و تأثیر آن تا ۳۳ درصد دیده شده. با اینکه کلمه بلندی است و استفاده‌اش در محاوره معمول نیست.
 

۷) معذرت‌خواهی

دیدن اینکه در محتوای وبلاگتان برای عذرخواهی وقت می‌گذارید بسیار اعتمادساز است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک غلط املایی و یا لینک خراب در وبلاگ، خیلی به چشمتان بیاید. اما نوشتن عذرخواهی حتی برای موارد ریز به مورد چهار یعنی رفتار عادلانه نیز کمک می‌کند و صداقت و احترام را انتقال می‌دهد.

۸) تغییر

خبر دادن از تغییر در پست‌های وبلاگ، محتوا را قابل اعتماد می‌کند. مثلا اگر قرار است مدیر بازاریابی عوض شود و یا قرار است تغییراتی در نحوه محتوا (تعداد کلمات، موضوع و...) بدهید. درواقع با آوردن کلمه تغییر شما وعده بهبودی و بهتر شدن به مخاطب می‌دهید.

۹) هرگز

هرگز کلمه‌ای است که بار منفی دارد. اما منفی در منفی، مثبت می‌شود. یعنی اگر این کلمه را در کنار امر منفی دیگری بیاورید خبر از هدف مثبتی دارد مثل:

«هرگز توضیح اشتباه نمی‌دهیم»

«هرگز قطع نمی‌شود»

«هرگز گران نمی‌فروشیم»

۱۰) همیشه

کلمه همیشه بار مثبت دارد و می‌تواند حس ثبات و امنیت به مخاطب بدهد؛ وقتی کاری را همیشه برای مخاطب انجام داده‌اید، حس تجربه و اطمینان را به او می‌دهید.

«همیشه پایین‌ترین قیمت را داریم»

«همیشه مفیدترین مطالب را گرد می‌آوریم»

«همیشه در دسترس شماییم»

۱۱) حریم خصوصی

یکی از ترندهای سال ۲۰۱۸ در بازاریابی دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، مسائل مربوط به حفظ داده‌های شخصی است. از نظارت دولت و کنترل محتوای خشونت‌آمیز گرفته تا سرقت اطلاعات شخصی، یکی از شاخص‌های عصر ماست. پس با صحبت کردن درباره آن و  واکنش به این مسائل و همچنین دادن این اطمینان که شما نیز حافظ اطلاعات شخصی‌اید، اعتماد به وبلاگ خود را افزایش دهید.

با مرور این یازده کلمه، هنگام نوشتن پست بعدی از خودمان می‌پرسیم:

اگر من جای مخاطب بودم چرا باید به این مطلب اعتماد می‌کردم؟