ﺳﻪشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

شیوۀ قیمت‌گذاری تبلیغات

همان‌گونه که در این پست اشاره کردیم، دو شیوه برای تبلیغات کلیکی در تلگرام وجود دارد. تبلیغات با نرخ ثابت و تبلیغات با نرخ مزایده‌ای. این روش که هم‌اکنون توسط گوگل و بسیاری دیگر از آژانس‌های تبلیغات کلیکی در حال اجرا هست، به این صورت هست که نمایش‌دهنده مبلغ پایه‌ای را برای هر کلیک مشخص می‌کند. سپس تبلیغ دهندگان به‌صورت مزایده‌ای مبالغ موردنظر خود را پیشنهاد می‌دهند. از آن‌جا که تولگرام با نرخ مزایده‌ای کار می‌کند، بررسی چند نکته برای قیمت‌گذاری مناسب خالی از لطف نیست.

  1. قبل از گذاشتن تبلیغ حتماً قیمت دیگر تبلیغات را نگاه کنید. حداقل و حداکثر قیمتی که دیگران برای تبلیغاتشان درنظر گرفته‌اند در بخش ثبت تبلیغ، (قسمت بودجه‌بندی تبلیغ)، با رنگ زرد هایلایت شده است.


  2. بسیاری از تبلیغ‌دهنده‌ها از عدم انتشار آنی تبلیغشان )یا زمان طولانی انتظار جهت برداشته شدن تبلیغاتشان( شکایت دارند. این موضوع وقتی‌که شما بالاترین قیمت را انتخاب نکرده‌اید بسیار طبیعی است. زیرا کانال‌های ناشر تبلیغات اول تبلیغات با قیمت‌های بالاتر را برمی‌دارند، تمامی تبلیغاتی که از حداکثر قیمت، پایین‌تر هستند در نوبت ارسال می‌مانند.
  3. معمولاً قیمت‌ها در نزدیکی اعیاد، مناسبت‌های خاص، جشنواره‌ها و ... بالاتر می‌رود. اگر حداکثر قیمت برای شما بالا است و عجلۀ خاصی برای انتشار تبلیغ خود ندارید، می‌توانید صبر کنید و بعد از زمان‌های خاص تبلیغ خود را منتشر کنید.
  4. بسیاری از افراد اولین بار به‌صورت امتحانی تبلیغ خود را با پایین‌ترین قیمت می‌گذارند و با خود استدلال می‌کنند که اگر جواب مناسبی از اولین تبلیغ کسب کنند، تبلیغات آتی را با قیمتی بالاتر بگذارند. این استدلال درست نیست، زیرا نتیجه و اثربخشی تبلیغات با حداکثر قیمت، با نتیجۀ تبلیغات با حداقل قیمت به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست.
  5. اگر قیمت تبلیغ را به‌گونه‌ای مشخص کردید که کسی آن تبلیغ را برنداشت و تمایل داشتید که قیمت را افزایش دهید، در حال حاضر مجبورید تبلیغ را لغو کنید و دوباره تبلیغی جدید با قیمتی جدید بگذارید. بدیهی است که طبق قوانین تولگرام ۴۸ ساعت زمان می‌برد تا مابقی اعتبار تبلیغ قبلی به حسابتان برگردد. قابل‌ذکر است که ما به‌زودی امکان ویرایش قیمت تبلیغ را اضافه خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید هر زمانی که تمایل داشتید قیمت تبلیغ خود را افزایش دهید.