شاید از قبل با مفهوم تبلیغات کلیکی در وبسایتها آشنا شده باشید.
اما هماکنون میخواهیم در مورد مفهوم تبلیغات کلیکی و از آن مهمتر تبلیغات کلیکی
در تلگرام و دیگر شبکههای اجتماعی صحبت کنیم.
در ابتدا در مورد مفهوم تبلیغات به ازای کلیک و یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) میخواهیم صحبت کنیم.
پرداخت به ازای کلیک یا PPC به یکی از روشهای
تبلیغات آنلاین گفته میشود که تبلیغدهنده به ازای هر کلیک مبلغ مشخصی را پرداخت میکند.
شما هنگامی به ازای هر کلیک، مبلغی پرداخت میکنید که شخصی به یکی از محصولات و یا
خدماتی که شما ارائه میدهید، نیاز داشته و روی تبلیغات شما کلیک کند.
ادامه مطلب در ویکیپدیا
پس تا اینجا میتوان دریافت که در تبلیغات کلیکی، شما هزینهای بابت نمایش تبلیغات خودپرداخت نمیکنید، بلکه به ازای ورودیهای خود از طریق کلیک کردن بر روی تبلیغات هست که هزینه پرداخت میکنید. پس خیلی میتواند هدفمندتر و مقرونبهصرفه تر از تبلیغات ثابت باشد.
بهصورت کلی ۲ روش در تبلیغات کلیکی وجود دارد. یکی کلیک به ازای مبلغی ثابت و دیگری بهصورت مزایدهای هست.
در این روش تبلیغدهنده و نمایشدهنده تبلیغ با یکدیگر بر روی مبلغ خاصی به ازای هر کلیک توافق میکنند. درنتیجه تبلیغدهنده به ازای تعداد کلیکهای مصرفشده مبلغ خاصی را به نمایشدهنده پرداخت میکند.
این روش که هماکنون توسط گوگل و بسیاری دیگر از آژانسهای تبلیغات کلیکی در حال اجرا هست، به این صورت هست که نمایشدهنده مبلغ پایهای را برای هر کلیک مشخص میکند. سپس تبلیغ دهندگان بهصورت مزایدهای مبالغ موردنظر خود را پیشنهاد میدهند. نمایشدهنده نیز هرکسی مبلغ بیشتری را مشخص کرده باشد در اولویت قرار میدهد. تولگرام از این شیوه استفاده میکند.
مهمترین مزیت این روش این است که به ازای نمایش تبلیغات هزینه پرداخت نمیکنید بلکه به ازای کلیکهای ورودی هزینه پرداخت میکنید. از دیگر مزیتهای آن انتخاب هدفمندیهای گوناگون بر اساس موضوع و دیگر موارد هست. علاوه بر آن گزارش کامل نتایج تبلیغات را در اختیار خواهید داشت و بر مبنای تجزیهوتحلیل نتایج میتوانید اثربخشی تبلیغات خود، نوع طراحی برای کمپینهای بعد، انتخاب موضوع و .... ر ا مورد تجدیدنظر قرار دهید.
تبلیغات و درآمدزایی در تلگرام
اینفوگرافیک چیست و چرا مهم است؟
خطاهایی که در شبکههای اجتماعی ویروسی میشوند
چه عکسی برای شبکههای اجتماعی مناسب است؟
چند قدم تا کمپینی موفق در شبکههای اجتماعی
۱۱ کلمه که اعتماد کاربر را به پستهای وبلاگ افزایش میدهند
تقویم تولید محتوا چیست؟ چگونه تقویم محتوا بسازیم؟
چگونه برای محتوای شبکههای اجتماعی برنامهریزی کنیم؟
استراتژی محتوا و ضرورت عمل وارسی
محتوای خوب، محتوای بد؛ تفاوت در چیست؟