نمایش آمار، ارقام، اطلاعات و دانش خاص بهصورت تصویری اینفوگرافیک نام دارد. بسیاری از برندهای نام آشنا برای ساخت اینفوگرافیکهای جذاب هزینههای زیادی میکنند اما استارتآپها که سرمایه اولیه زیادی ندارند، میتوانند قالبهای آماده اینفوگرافیک را در سایتهای مختلف دانلود کنند.
بعضی از سایتهایی که از قالبهای رایگان و آماده اینفوگرافیک آنها میتوانید استفاده کنید:
چرا اینفوگرافیک مهم است؟
۱. پیدا کردن مخاطبان هدف
همانطور که در این پست گفتیم برای مغز ما تصاویر جذابترند تا نوشتهها. پس استفاده از اینفوگرافیک که در آن دادهها در قالب تصویر در میآیند مخاطب بیشتر و وفادارتری برای شما فراهم میآورد.
۲. جذابیت بیشتر
از خودمان باید بپرسیم بین یک مقاله هزار کلمهای و یک اینفوگرافیک دقیق و چشمگیر کدامیک را برای خواندن انتخاب میکنیم؟ مسلما اینفوگرافیک. پس نهتنها مخاطبان بیشتری از مخاطبان هدف خود را با اینفوگرافیک جذب میکنید بلکه با جذابیتی که در اینفوگرافیک به محتوایتان میدهد، مخاطبان جذبشده به مخاطب همیشگی و وفادار شما تبدیل میشوند.
۳. کمک به آسانتر شدن فهم محتوا
اینفوگرافیک روش بهتر و آسانتری برای فهمیدن مطالب است. معرفی محصولات جدید در یک پست طولانی مخاطب را گریزان میکند اما در قالب اینفوگرافیک اثرگذاری خوبی روی مخاطبان خواهد داشت. در زمانهای که وقت کمی برای خواندن هست اینفوگرافیکها بهترین قالب برای انتقال مطالب و دادههای دقیق و زیادند.
۴. افزایش زمانی که مخاطب برای محتوا صرف میکند
این ویژگی بهخصوص در سئوی وبلاگ شما بسیار اثرگذار است و نرخ تبدیل آن را افزایش میدهد. مخاطب زمان بیشتری را برای اینفوگرافیکها چه در پستهای شبکههای اجتماعی و چه در پستهای وبلاگ، حاضر است صرف کند.
۵. ویروسی شدن محتوا
یک اینفوگرافیک جذاب و دقیق آماده است تا هزاران بار به اشتراک گذاشته شود. یکی از مهمترین ویژگیهای محتوا در بازاریابی محتوایی این است که محتوایی تولید شود که برای مخاطب ارزش به اشتراک گذاشتن داشته باشد. درنتیجه این اشتراکگذاری زیاد هم افزایش ترافیک خواهید داشت و هم افزایش ممبر.
۶. افزایش آگاهی عمومی از برند
باتوجه به ویژگی شماره ۵ یعنی قابلیت به اشتراکگذاری زیاد، اگر اینفوگرافیک شما حاوی لوگوی برند باشد، آگاهی عمومی از برند شما را چندبرابر میکند.
۷. اعتمادسازی
همانطور که در این مطلب گفتیم، یکی از علل ضعف محتوا نداشتن یک وجهه تخصصی، اعتبار علمی و منبع در محتواست. اینفوگرافیکها چنین اعتباری را به محتوای شما میدهند و درنتیجه مخاطب به محتوای شما بیشتر اعتماد میکند.
۸. لینکهای ارجاعی زیاد
از اینفوگرافیک خود در سایتهای دیگر میتوانید استفاده کنید و به سایت خود لینکهای ارجاعی بگیرید. میتوانید به بازدیدکنندگان اجازه دهید اینفوگرافیک شما را همراه با لینک سایتتان در جای دیگر استفاده کنند.
تبلیغات و درآمدزایی در تلگرام
اینفوگرافیک چیست و چرا مهم است؟
خطاهایی که در شبکههای اجتماعی ویروسی میشوند
چه عکسی برای شبکههای اجتماعی مناسب است؟
چند قدم تا کمپینی موفق در شبکههای اجتماعی
۱۱ کلمه که اعتماد کاربر را به پستهای وبلاگ افزایش میدهند
تقویم تولید محتوا چیست؟ چگونه تقویم محتوا بسازیم؟
چگونه برای محتوای شبکههای اجتماعی برنامهریزی کنیم؟
استراتژی محتوا و ضرورت عمل وارسی
محتوای خوب، محتوای بد؛ تفاوت در چیست؟