با ورود به پنل تولگرام، در بخش «تبلیغات در تلگرام» (۱)، بر روی «ثبت تبلیغ جدید» (۲) کلیک کنید.
وارد صفحهای مانند زیر میشوید:
(۳) عنوانی جذاب برای تبلیغات خود انتخاب کنید.
پیشنهاد میشود عنوان به گونهای باشد که ناشرین تبلیغات، به راحتی با حوزۀ کاری، کسبوکارِ شما و نیتتان از تبلیغ، بیشتر آشنا شوند.
در مرحله بعد (۴) بر روی «انتخاب تصویر، گیف یا ویدئو» کلیک کنید.
این رسانه، مهمترین بخش تبلیغات شماست و بیش از متن دیده خواهد شد.
پیشنهاد میشود عنوان به گونهای باشد که ناشرین تبلیغات، به راحتی با حوزۀ کاری، کسبوکارِ شما و نیتتان از تبلیغ، بیشتر آشنا شوند.
اگر از گیف یا ویدئو استفاده میکنید به حجم آن توجه کنید. سعی کنید حجم فایلها را کم کنید که افراد بیشتری بتوانند آن را به صورت کامل مشاهده کنند.
(۵) متنی برای تبلیغ خود انتخاب کنید.
بهتر است این متن توضیحات تکمیلی دربارۀ تبلیغ مورد نظرتان را دربرگیرد.
متنهایی که کاربر را به کلیک دعوت میکنند، اثر بخشی بیشتری دارند.
(۶) لینک تبلیغات خود را وارد کنید.
عموماً هدف اکثر تبلیغدهندهها، کیلک بر روی لینک و منتقل کردن مخاطب به سایت، اَپ یا کانال میباشد.
مراقب باشد که لینک را بهصورتِ دقیق چک کنید، اشتباهات تایپی نتایج تبلیغاتِ شما را به هدر خواهد داد.
برای اطمینانِ بیشتر، بهتر است آدرس لینک را حتماً آزمایش کنید.
(۷) متن دکمۀ شیشهای را انتخاب کنید.
متن شیشهای مزایای بسیاری دارد که در پستهای پیشین به آن اشاره شده است.
بخش بعدی بودجهبندی و موضوعات تبلیغِ شماست. در این بخش شما میتوانید، تبلیغ خود را براساسِ کلیک موردِ نظر بر روی لینکِ تبلیغ، در کانالهای ناشرین بودجهبندی کنید. علاوه بر آن شما میتوانید شرائط زمانبندی انتشار تبلیغتان را مشخص کنید.
(۸) مبلغی که مایلید برای هر کلیک بر روی لینک تبلیغ پرداخت کنید را مشخص کنید.
(۹) حداکثر تعداد کلیکی که مورد پذیرش شماست را وارد کنید.
تولگرام بر اساس الگوریتمهای محاسبانی خود کلیکهای مؤثر را میشمارد.
زمانی که تعداد کلیکها بیشتر از تعدادی شد که شما وارد کردید، لینک تبلیغ شما غیرفعال خواهد شد و عمل نخواهد کرد.
بعد از بودجهبندی، موضوعات کانالهایی را که به تبلیغ شما مرتبط است را انتخاب کنید.
هر چه تعداد موضوعات انتخابیتان بیشتر باشد، تعداد کانالهای که تبلیغ شما را میبینند کمتر میشود
(۱۰) مرحله بعد تعیین شرائط زمانی شما برای نمایش تبلیغ است. تاریخی که تمایل دارید تبلیغاتِ شما شروع به انتشار کند را انتخاب کنید.
(۱۱) تعداد روزهایی که میخواهید تبلیغتان فعال باشد و در فهرست انتخابیِ ناشران قرار بگیرد را انتخاب کنید.
این ابزار جهتِ کمپینهای تبلیغاتی -که دوره زمانی مؤثری را برای تبلیغ خود در نظر میگیرند- مناسب است.
(۱۲) تاریخ و ساعت نمایش مورد نظر خود را انتخاب کنید.
بهتر است این زمان را برمبنای نوع تبلیغ و زمان احتمالی که مخاطب شما در کانال حضور دارد، انتخاب کنید.
(۱۳) شما میتوانید اطلاعات تبلیغ خود را در تولگرام وارد کنید و در زمان دلخواه آن را فعال کنید تا در فهرست انتخابی ناشران قرار بگیرد. در صورتی که تمایلی به انتشار تبلیع در کانالها ندارید میتوانید آن را غیرفعال کنید تا از فهرست انتخابی ناشران خارج شود.
(۱۴) با ثبت تبلیغ و پرداخت، به بخش پرداخت هزینۀ تبلیغات منتقل میشوید.
در بخش پرداخت، به دو شیوه میتوانید حساب خود را پرداخت کنید.
شیوۀ اول پرداخت توسط بانک (۱۵): با انتخاب این گزینه به صفحهای شبیه زیر منتقل میشوید.
با انتخاب «واریز از طریق کارتهای شتاب» به صفحۀ درگاه بانکی شتاب وارد میشوید. با وارد کردن اطلاعات حساب خود، پرداخت شما انجام میشود و تبلیغات شما در فهرست نمایشِ ناشرین قرار میگیرد.
شیوۀ دوم پرداخت اعتباری میباشد (۱۶) که با زدن بر روی «پرداخت کسری از حساب بانکی» ممکن میشود. در این شیوه، در صورتی که اعتبار شما بیشتر یا به اندازه هزینۀ تبلیغاتتان باشد، پرداخت توسط اعتبار صورت میگیرد و در صورتی که از آن کمتر باشد، میزان کسریِ آن را باید توسط حساب بانکی خود پرداخت کنید.
در انتها با انتخاب «چاپِ پیشفاکتور» (۱۷) میتوانید برای امور حسابداری خود پیشفاکتور تهیه کنید.
ثبت کانال جدید در تولگرام
شیوه قیمتگذاری تبلیغات
انتخاب و انتشار تبلیغ در کانال
ابزارهای بخش تبلیغات برای تبلیغدهندگان
ارسال پستهای خودکار از Rss
ارسال پست متنی
پست به آینده
ثبت تبلیغ در تولگرام
افزودن بات تولگرام به کانال
برداشت از حساب
پستهای آینده (در انتظار ارسال)
ارسال پست صوتی
راهنمای ابزارهای پستهای ارسالشده و پینکردن
تخلفات در تولگرام
افزایش اعتبار